Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

DYSCORDIA - Delete / Rewrite



DYSCORDIA - Delete / Rewrite

Road Mark Productions


Στον 10ο χρόνο ύπαρξης τους οι DYSCORDIA από το Βέλγιο κυκλοφορούν τον τρίτο τους δίσκο με τον τίτλο «Delete / Rewrite» που στην δικιά μας γλώσσα σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσε να αποδοθεί ως ράβε – ξήλωνε. Η κυκλοφορία αυτή, να σημειώσω, ότι έρχεται 4 χρόνια μετά από τον προηγούμενο δίσκο τους με τίτλο «Words in Ruin».

Οι DYSCORDIA χαρακτηρίζουν τον ήχο τους ως progressive metal. Ένα είδος μουσικής που στο υποσυνείδητο μου έχει περάσει σαν προσπάθεια ανούσιας επιδείξεως ικανοτήτων και ματαιοδοξίας που σκοπό έχει να κάνει τον ακροατή που δεν γνωρίζει μουσική να αισθανθεί μειονεκτικά. Γι’ αυτό και η αντίδραση μου σε προσδιορισμούς όπως τον παραπάνω είναι σχεδόν αλλεργική. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν και συγκροτήματα όπως οι DYSCORDIA που αποδεικνύουν ότι το progressive metal μπορεί να χει βάθος, ουσία και ποικιλία εκφράσεων. Ουσιαστικά, δηλαδή, καταφέρνουν να κάμψουν τις όποιες προκαταλήψεις μου για το είδος αυτό.

Στην τρίτη τους κυκλοφορία, το συγκρότημα μας συστήνεται με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ μελωδιών, δυναμικών ρυθμικών μερών και αρκετών groove περασμάτων. Προσωπικά μου έδωσαν την εντύπωση ότι προσπαθούν να συνταιριάξουν ηχητικά τον ευρωπαϊκό power metal ήχο με δυνατές δόσεις μελωδικού death metal με κύρια αναφορά τους την Σουηδική σκηνή. Βεβαίως δεν λείπουν και τα μοντέρνα  metal στοιχεία. Οι δε μελωδικές death metal αναφορές τους δεν είναι μόνο εμφανείς στην μουσική τους, αλλά και στην χρήση brutal φωνητικών που σε συνδυασμό και με τα καθαρά φωνητικά δίνουν στην κυκλοφορία αυτή μια δραματική – θεατρική διάσταση.

Για να σας δώσω μερικές ενδείξεις του τι περίπου θα ακούσετε στην παρούσα κυκλοφορία, θέλω να φέρετε στο νου σας συγκροτήματα όπως οι EVERGREY, NEVERMORE και φυσικά οι IN FLAMES όταν έπαιζαν κανονική μελωδική death metal μουσική.

Το «Delete / Rewrite» είναι η πρώτη μου επαφή με τον ήχο του συγκροτήματος και μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που συνδυάζουν την μελωδία και τα δυναμικά riff καθώς και η ποικιλία που χαρακτηρίζει τον ήχο τους. Επίσης η δυναμική και καθαρή παραγωγή του δίσκου βοηθάει να αναδειχτούν οι συνθέσεις που αυτός περιλαμβάνει. Αξίζει να τους προσέξετε.


Νικόλαος Παραστατίδης    

Δεν υπάρχουν σχόλια: