Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: EXILIUM NOCTIS - Fragments Of Apocalypse

 


EXILIUM NOCTIS - Fragments Of Apocalypse


Sleaszy Rider Records


Facebook


Κατ’ αρχήν να πω ότι εκτιμώ πραγματικά που τα παιδιά από το συγκρότημα επικοινώνησαν μαζί μου και μου έστειλαν το υλικό τους προκειμένου να το παρουσιάσω από την σελίδα μου. Ομολογώ ότι δεν είμαι γνώστης της extreme metal σκηνής και μάλλον θα έλεγα ότι η επαφή μου με αυτήν είναι επιδερμική. Οπότε ζητώ να μου συγχωρήσουν όποιο ατόπημά μου στην παρουσίαση της δουλειάς τους και να μου αναγνωρίσουν το ελαφρυντικό της ελλιπούς γνώσης.


Ο δίσκος τους με τίτλο «Fragments Of Apocalypse» είναι το ντεμπούτο τους κι όπως κάθε ντεμπούτο λέει πολλά τόσο για τις επιρροές του συγκροτήματος, όσο και για την ικανότητα του να τις μετουσιώνει αυτές σε δικό του προσωπικό κι αναγνωρίσιμο ήχο. Στοιχεία που πιστεύω ότι υπάρχουν στην παρούσα δουλειά καθότι ο ήχος των EXILIUM NOCTIS ακούγεται κατά κάποιο τρόπο γνώριμος, αλλά ταυτόχρονα φέρει την δική του προσωπική ταυτότητα, στοιχείο που τον κάνει αναγνωρίσιμο.


Το ύφος του συγκροτήματος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μίξη black και death metal στοιχείων με το black metal να υπερτερεί ή να έχει πιο έντονη παρουσία κατά το γράφοντα. Οι συνθέσεις του συγκροτήματος χαρακτηρίζονται από ατμοσφαιρικότητα αλλά κι επιθετικότητα ενώ σε σημεία γίνεται αισθητή και η παρουσία μελωδιών. Φυσικά υπάρχουν τα παγωμένα riff και blastbeat που χαρακτηρίζουν το ιδίωμα. Ως προς δε την ατμόσφαιρα των συνθέσεων υπάρχει ποικιλία αφού άλλες μπορούν να χαρακτηριστούν ως σκοτεινές, άλλες ως επιθετικές και σε κάποιες υπάρχει κατά τη γνώμη μου μια επική πινελιά. Τώρα, ως προς τις επιρροές του συγκροτήματος δεν μπορώ να γίνω πιο συγκεκριμένος λόγω της περιορισμένης μου γνώσης επί του ιδιώματος, αλλά μου δίνουν την εντύπωση ότι αντλούν έμπνευση τόσο από την Βόρεια Ευρωπαϊκή black metal σκηνή όσο και την Ελληνική.


Ως προς το στιχουργικό δεν υπάρχει και μεγάλη έκπληξη αφού το συγκρότημα επιλέγει να γράψει για θέματα σχετικά με την εναντίωση του στην οργανωμένη θρησκεία και δη τον Χριστιανισμό και φυσικά γύρω από το Σατανισμό. Τώρα, αν αυτά τα πιστεύει ή το κάνει διότι αυτό το στυλ των στίχων ταιριάζει στη μουσική που δημιουργούν είναι κάτι που θα το κρίνετε εσείς. Πάντως, έχω την εντύπωση ότι τελευταία τα black metal συγκροτήματα προσπαθούν να εκφράσουν το εσωτερικό τους σκοτάδι κι αποφεύγουν να ασχοληθούν με θέματα που θίγουν εδώ οι EXILIUM NOCTIS. Πώς να το κάνουμε ζούμε στην εποχή του πολιτικά ορθού και δεν πρέπει να δυσαρεστήσουμε κανένα πελάτη.


Η πρώτη δουλειά των EXILIUM NOCTIS είναι μια κυκλοφορία που χαρακτηρίζεται από ποικιλία, όμορφες ιδέες, διάθεση για πειραματισμό και έχει μια καλή ισορροπία μεταξύ ατμοσφαιρικών κι επιθετικών σημείων. Πρόκειται για μια ποιοτική δουλειά για το είδος που υπηρετεί που έχει να προσφέρει πράγματα στον ακροατή, αλλά επίσης μας αποδεικνύει ότι δημιουργικά το μέλλον ανήκει στο συγκρότημα αρκεί να συνεχίσει να κάνει σωστές επιλογές και να μην εκβιάζει καταστάσεις.



Παραστατίδης Νικόλαος


Δεν υπάρχουν σχόλια: