URIAH
HEEP, Head First (1983)
Bronze
Ωριμότητα, ανωριμότητα; Έλα ντε;
Οι
θρυλικοί U.H. βάρεσαν λήξη το 1981 μετά το τουλάχιστον περίεργο (όχι κι εντελώς
φόλα) Conquest. Ο Mick Box απέμεινε μόνος κι έρημος και ο έτερος αρχικός
συντελεστής ο Ken Hensley εγκατέλειψε από νωρίς. Έτσι ξαφνικά το 1982 σκάει ένα
νέο συγκρότημα με τον Box και τον Kerslake απ' την αρχική μπάντα και βγάζει το
σχεδόν heavy metal άλμπουμ Abominog, προσαρμοσμένο στη δεκαετία του 80 σε
τέτοιο βαθμό που σε τίποτα δε θυμίζει τους παλιούς Heep. Ενα χρόνο μετά το Head
First προσπαθεί να θυμίσει τις rock εποχές της χρυσής δεκαετίας 1970-1980. Ίσως
λίγο A.O.R. πλέον όσο και το Difficult To Cure των νέων Rainbow του Joe Lynn
Turner. Ο Peter Goalby συνεχίζει στο μικρόφωνο μετά το Abominog, o Lee Kerslake
από τα παλιά πίσω από τα κρουστά και ο Bob Daisley στο μπάσο με τον John
Sinclair στα πλήκτρα να προσπαθεί να μπει στη θέση του Hensley όσο καλύτερα
μπορούσε. The Other Side Of
Midnight, Stay On Top, Lonely Nights, Love Is Blind...
English Text:
Maturity, immaturity—really? The epic of U.H. reached
its zenith in 1981 with the mysterious, if not entirely futile,
"Conquest." Left standing alone and forsaken, Mick Box faced an
unforeseen twist in 1982 as the original collaborator, Ken Hensley, departed
early. From this upheaval, a new ensemble emerged, featuring Box and Kerslake
from the initial band, delivering the near heavy metal masterpiece
"Abominog." This album, finely tuned to the 1980s, marked a departure
so profound that it bore little resemblance to the classic Heep sound.
A year later, with "Head First," the attempt
was made to revisit the rock heydays of the golden era spanning 1970-1980. It
leaned towards the A.O.R. spectrum, akin to the transformation witnessed in Joe
Lynn Turner's "Difficult To Cure" with the revived Rainbow. Peter
Goalby persisted at the microphone post-"Abominog," while Lee
Kerslake, a relic from the past, reclaimed his position behind the drum kit.
Bob Daisley, on bass, joined forces with John Sinclair on keyboards, striving
to fill Hensley's shoes with commendable effort. Tracks like "The Other
Side Of Midnight," "Stay On Top," "Lonely Nights," and
"Love Is Blind" encapsulated this era of transition and musical exploration.
Τάκης "Ε-Μortal One" Γιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου