CRADLE
OF FILTH, Cruelty And The Beast (1998)
Music
for Nations
Δεν
υπάρχει θηρίο χωρίς να υπάρχει βαναυσότητα.
Το
παραπάνω ρητό του Φρειδερίκου Νίτσε υπάρχει στο εσωτερικό της θήκης του CD των Βρετανών αυτών, που αφού κράτησαν
τη σημαία του Black
Metal απ'
τις αρχές της δεκαετίας του '90 διαμέσου του προηγούμενου τους Dusk And Her Embrace (1996) μπήκαν και σε πιο
γοτθικά σκοτεινά μονοπάτια. Ο Dani
Filth,
τραγουδιστής με δυνατότητα να αποδίδει πολλές διαφορετικές φωνές στην ερμηνεία
του και στιχουργός ποτέ δεν έκρυψε τις Gothic καταβολές του οι οποίες σε αυτό εδώ το
(τύποις θεματικό είναι η αλήθεια) άλμπουμ για την μεσαιωνική Ουγγαρέζα κόμισσα Elizabetha Bathory βγαίνουν στο προσκήνιο. Η
αιματηρή "ηρωίδα", διαβόητη για τις απόκρυφες δοξασίες της αλλά
κυρίως υπεύθυνη για τη θανάτωση εκατοντάδων νέων κοριτσιών στων οποίων το αίμα
έκανε λουτρό (ταινία τρόμου θυμίζει) για να κερδίσει τη νεότητα και οι
παραλληλισμοί με τα θηρία του παρόντος (τότε) και του μέλλοντος (τώρα), μέσα
από δέκα συνολικά συνθέσεις. Τα αφηγηματικά γυναικεία μέρη των φωνητικών από
την Sarah
Jezebel Deva δίνουν αυτή την ιδιάζουσα γεύση λαγνείας στο
σκοτεινό ρομαντικό/γοτθικό στοιχείο του
δίσκου. Σαν στιγμές του
άλμπουμ κρατάω τα Once Upon Atrocity, Thirteen Automns and a Widow, Cruelty
Brought Thee Orchids, Beneath the Hollowing Stars και την αποτελούμενη από τρία
μέρη Bathory Aria.
English:
There is no beast without brutality.
The above quote by Friedrich Nietzsche appears on the
inside cover of the CD by these British artists, who have maintained the flag
of Black Metal since the early 1990s. Following their previous work, *Dusk And
Her Embrace* (1996), they ventured into darker, gothic paths. Dani Filth, the
vocalist with the ability to deliver numerous different voices in his
performances and the songwriter, has never hidden his Gothic roots. In this
album—truthfully, thematically focused—on the medieval Hungarian Countess
Elizabeth Bathory, those roots come to the forefront. The bloodthirsty
"heroine," infamous for her occult beliefs and primarily responsible
for the deaths of hundreds of young girls, whose blood she bathed in
(resembling something out of a horror movie), sought youth through these acts.
The album draws parallels with the beasts of the past (then) and the future
(now) through a total of ten compositions. The narrative female vocals by Sarah
Jezebel Deva lend a peculiar taste of lust to the dark romantic/gothic element
of the album. Among the standout moments I hold dear are "Once Upon
Atrocity," "Thirteen Autumns and a Widow," "Cruelty Brought
Thee Orchids," "Beneath the Hollowing Stars," and the triptych
"Bathory Aria."
Τάκης
"Ε-Μortal One" Γιώτης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου