BATHORY,
Twilight Of The Gods (1991)
Black Mark Production
Τέλος
για τη δεύτερη τριλογία.
Οι
έξι ως εδώ δίσκοι που έδωσε το σουηδικό αυτό σχήμα αποτελούν δύο ξεχωριστές
μουσικές και στιχουργικές τριλογίες με τα τρία πρώτα το ομώνυμο Bathory, The
Return..., Under the Sign of the Black Mark να είναι η επιτομή του Thrash ως
Black Metal και τα επόμενα Blood Fire Death, ειδικά το Hammerheart και τέλος
αυτό να είναι ένα νορδικο "saga" Epic/Viking Metal. Φτάνοντας στο
"Λυκόφως των Θεών" οι επιρροές πλέον είναι σχεδόν καθόλου οι Venom
αλλά εντελώς οι Manowar, όσον αφορά το στήσιμο της μουσικής και των στίχων. Ο
Thomas "Quorthon" Forsberg, ψυχή και σώμα του ονόματος Bathory με τα
καθαρά εντελώς ήδη απ' το 1990 αλλά κάπως άτεχνα φωνητικά του μας μεταφέρει
πάλι στα μυθικά, παγωμένα και αφιλόξενα ιστορικά μέρη της πατρίδας του μέσα από
μελωδίες (με πολύ καλή παραγωγή σε σχέση με τα αρχικά άλμπουμ απ' τον πατέρα
του όπως αποδείχθηκε τον The Boss) και ατμόσφαιρες μαγικές και πάλι σε mid
tempo ρυθμούς, ίσως ένα bit πιο γρήγορα και με περισσότερο μουσικό όγκο απ' το
προηγούμενο Hammerheart. Τα εφέ όπως ο ήχος του ανέμου χρησιμοποιούνται
"μετ' επιτάσεως" σαν εισαγωγή σε αρκετά απ' τα κομμάτια του άλμπουμ,
μεταφέροντας τον ακροατή στα παγωμένα βουνά της Σκανδιναβίας και οι τίτλοι που
μέχρι κι σήμερα παραμένουν αγαπημένοι εδώ είναι το τεράστιο Prologue -Twilight
of the Gods-Epilogue-Through Blood by Thunder-Blood and Iron, Under the Runes,
To Enter your Mountain, Bond of Blood,
Hammerheart (το κόλλημα να υπάρχει τίτλος προηγουμένου δίσκου σαν
τραγούδι σε επόμενη κυκλοφορία που ξεκίνησαν οι Led Zeppelin και που το είδαμε στους Manowar, κάνει κι εδω εμφάνιση)
ουσιαστικά δηλαδή όλο το άλμπουμ. Η συνέχεια για τον μυστικοπαθή Quorthon θα
έρθει μετά από ένα χρονικό διάστημα, αλλά τα πρώτα έξι άλμπουμ, είναι αυτά που
έμειναν στο συλλογικό ασυνείδητο της metal κοινότητας για πάντα.
English:
The end of the second trilogy.
The six albums released by this Swedish band so far
form two distinct musical and lyrical trilogies. The first three—“Bathory”, “The
Return…”, and “Under the Sign of the Black Mark”—represent the epitome of
Thrash as Black Metal, while the next ones, “Blood Fire Death”, especially “Hammerheart”,
and finally this one, present a Nordic "saga" Epic/Viking Metal. By
the time we reach “Twilight of the Gods”, the influences have shifted almost
completely from Venom to Manowar, both in terms of musical structure and
lyrics. Thomas "Quorthon" Forsberg, the soul and heart of Bathory,
with his distinctive, yet somewhat raw vocals since 1990, once again takes us
to the mythical, cold, and unwelcoming historical lands of his homeland through
melodies (with significantly better production compared to the earlier albums, thanks
to his father, as it turns out—the Boss) and magical atmospheres, still
maintaining mid-tempo rhythms, though a bit faster and with a heavier musical
presence than “Hammerheart”.
Sound effects, like the sound of wind, are used
"with emphasis" as intros to several tracks on the album,
transporting the listener to the frozen mountains of Scandinavia. The titles,
which are still beloved to this day, include the massive “Prologue - Twilight
of the Gods – Epilogue”, “Through Blood by Thunder”, “Blood and Iron”, “Under
the Runes”, “To Enter Your Mountain”, “Bond of Blood”, and “Hammerheart” (the
recurring theme of including the previous album’s title as a song in the next
release, a tradition started by Led Zeppelin and later seen in Manowar, makes
an appearance here as well)—basically, the whole album. Quorthon’s mysterious
journey would continue after a while, but the first six albums are the ones
that have permanently etched themselves in the collective unconscious of the
metal community.
Τάκης
"Ε-Μortal One" Γιώτης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου