BATHORY,
Hammerheart (1990)
Black Mark Production
Ωχ μάνα του Θωρ!
Πάει
το Black Thrash, τελείωσε εδώ κι η μουσική μετάλλαξη επί το επικότερο που
διαφαινόταν στο Blood Fire Death δύο χρόνια πριν απ' αυτό, έρχεται και
κατακλύζει αυτόν που κουβαλά το σφυρί του Θωρ στη καρδιά του: Ο Quorthon, με
παρέα ένα drum machine (τη κιθάρα, το μπάσο, τα πολλά πλήκτρα και τα... καθαρά
εντελώς για πρώτη φορά φωνητικά του (οι Kothaar και Vvornth που πάλι
αναφέρονται σαν μπασίστας και ντράμερ υπήρχαν νομίζω μόνο στη φαντασία του
Thomas) μας ταξιδεύει στη Σκανδιναβία του έκτου προς έβδομο μ.Χ. αιώνα όπου οι
πολεμοχαρείς φατρίες των Βαράγγων μισθοφόρων στην αυλή του αυτοκράτορα,
εξαπλώνονται σαν λαίλαπα με τα Drakkar σκάφη τους προς τον μεγάλο ωκεανό και
την άγνωστη Vinland στο τέλος της δύσης και ανατολικά στα πλατιά ποτάμια που
κατοικούν γερμανόφωνοι και σλαβόφωνοι νομάδες και που οδηγούν στη μεγάλη
κλειστή θάλασσα απέναντι από την Χρυσή πόλη των "Griekenlandd ö
Romanser". Εκεί για πρώτη φορά οι πιστοί του υπερβόρειου πάνθεον θα μάθουν
πώς οι ελληνόφωνοι Ρωμαίοι πιστεύουν στον σταυρωμένο γιο του Θεού των Ιουδαίων
που γύρισε απ' τους νεκρούς για φτάσει στη δική του Βαλχάλα, σώζοντας τους
πιστούς του. Αυτη η νέα θρησκεία θα
γίνει με τη σειρά της η λαίλαπα που θα επιστρέψει στις βόρειες πατρίδες τους
εκατό χρόνια μετά για να σκοτώσει τον υπερβορειο πολεμικό πολιτισμό των "ανθρώπων του Βορρά". Το
μουσικό ταξίδι μέσα από επικά, Viking Metal, αργόσυσρτα στα όρια του Doom σε
σημεία κομμάτια που πλέον απέχουν όσο η Γη απ' τη Σελήνη με τα πρώτα τρία
αρχικά άλμπουμ του/τους, περιλαμβάνει το εναρκτήριο εντεκάλεπτο Shores on Flames,
Valhalla, Baptized on Fire And Ice, Father to Son, Home of Once Brave και το
One Rode to Asa Bay με το πρώτο κανονικό
video clip που γυρίστηκε για το εννέα λεπτών αυτό έπος. Η διπολική διαταραχή
που προκαλεί στους οπαδούς και φίλους το σουηδικού one man band, ο δίσκος
αυτός, παραμένει ως και σήμερα πεδίο συζήτησης και διαφωνιών. Δεν έχω γνώμη ,
απλά το απολαμβάνω άλλη μία φορά στο στερεοφωνικό μου!
English:
Oh, Mother of Thor!
The Black Thrash era is over, and the musical
evolution towards a more epic sound that initially hinted at itself in
"Blood Fire Death" two years earlier comes crashing down on the one
who carries Thor's hammer in his heart: Quorthon, accompanied by a drum machine
(with guitar, bass, numerous keyboards, and, for the first time ever, clean
vocals—Kothaar and Vvornth, who are mentioned as bassist and drummer, I believe
only existed in Thomas's imagination) takes us on a journey to Scandinavia from
the 6th to 7th centuries AD. Here, the warlike factions of the Varangian
mercenaries at the emperor's court spread like a plague with their Drakkar
ships towards the vast ocean and the unknown Vinland at the horizon's end, and
eastward to the broad rivers inhabited by Germanic and Slavic nomads that lead
to the great enclosed sea across from the Golden City of “Griekenlandd ö
Romanser.” It is here that the followers of the hyperborean pantheon will first
learn how the Greek-speaking Romans believe in the crucified son of the God of
the Jews, who rose from the dead to reach his own Valhalla, saving his
followers. This new religion will, in turn, become the tide that will return to
their northern homelands a hundred years later, destroying the hyperborean
warrior culture of the "men of the North."
The musical journey through epic Viking Metal, slow
and heavy at the edges of Doom in some tracks, now feels as distant as the
Earth is from the Moon compared to his first three initial albums. It includes
the eleven-minute opener "Shores on Flames," "Valhalla,"
"Baptized on Fire and Ice," "Father to Son," "Home of
Once Brave," and "One Rode to Asa Bay," with the first official
music video ever shot for this nine-minute epic. The bipolar disorder this
record induces in fans and friends of the Swedish one-man band remains a topic
of discussion and disagreement to this day. I have no opinion—I'm just enjoying
it once again on my stereo!
Τάκης
"Ε-Μortal One" Γιώτης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου