Τρίτη, 26 Ιουλίου 2016

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ The Witch: A New-England Folktale



Τίτλος: The Witch: A New-England Folktale
Σκηνοθέτης: Robert Eggers
Σενάριο: Robert Eggers
Ηθοποιοί: Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie
Είδος: Τρόμου
Υπόθεση: Βρισκόμαστε στο 1630, στην περιοχή της Νέας Αγγλίας, όπου ο William, η Katherine και τα πέντε παιδιά τους ζουν μια τυπική χριστιανική ζωή. Όταν το νεογέννητο παιδί τους εξαφανίζεται ξαφνικά και τα σπαρτά τους καταστρέφονται, τα μέλη της οικογένειας στρέφονται το ένα εναντίον του άλλου, σε μια ιστορία όπου, με την βοήθεια μιας μυστηριώδους μεταφυσικής δύναμης, ξεπηδούν κρυμμένοι φόβοι και άγχη.

Αξίζει να το δείτε: Για την ρεαλιστική αναπαράσταση της εποχής. Τις καλές ερμηνείες. Τον προβληματισμό της για το που μπορεί να οδηγήσει ο θρησκευτικός φανατισμός και η προκατάληψη. Την αδυναμία του ανθρώπου να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί μπροστά σε δραματικές καταστάσεις, οπότε και αναζητεί έναν αόρατο εχθρό υπεύθυνο για όλα. Κυρίως για την ατμόσφαιρα και τον τρόμο που χτίζει η ταινία όσο προχωράει. Μια ατμόσφαιρα που εγώ προσωπικά έχω συναντήσει σε ταινίες του Ρομάν Πολάνσκι («Το Μωρό Της Ρόζμαρι» & «Η ένατη Πύλη»).

Μην το δείτε: Αν τρόμος για σας σημαίνει μόνο ανούσιο αιματοκύλισμα και ξάφνιασμα. 

Προσωπική άποψη: Μια από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει φέτος και θεωρώ ότι θα γίνει κλασσική στο είδος της.

Συνειρμοί: Βλέποντας την συγκεκριμένη ταινία, το μυαλό μου πήγε σε μια άλλη με παρόμοια θεματολογία που κυκλοφόρησε το 1983 και είχε τον τίτλο «Eyes of Fire». Δεν θα μου έκανε καμία έκπληξε αν ο σκηνοθέτης – σεναριογράφος την έχει δει…
Νικόλαος Παραστατίδης